כארגון העוסק בחינוכם של בני נוער ובהצמחתם, אנו מאמינים כי על כל השותפים לעשיה החינוכית, להיות מעורבים בעצמם בתהליכי למידה מתמידים ובחקר המעשה החינוכי, כחלק ממערך העבודה הסדיר. אנשי החינוך שלנו – המנהלים, המורים, המדריכים וכל השותפים למעשה החינוכי – הם לב לבה של האגודה לקידום החינוך. הם אלה הבאים במגע יומיומי עם התלמידים והחניכים, נענים לצרכיהם ומתמודדים עם קשייהם. מלאכתם חשובה, מורכבת ולעתים שוחקת. על כן, הפיתוח המקצועי וההעשרה הרוחנית הם משמעותיים מאד באגודה ותורמים הן לשיפור מתמיד של העשייה החינוכית, הן להתפתחות האישית והן לתחושת השייכות של כל מי שעוסק בחינוך.
סדרת מפגשי פיתוח ההנהלות השנה עוסקת ביחסים שבין יצירה לציות, תוך הנחה שאלה כרוכים זה בזה ומקיימים יחסי השפעה, דחייה ומשיכה. יחד נבקש לבחון את החירות הפנימית שיש לנו כפרטים, כצוותים וכמוסדות ולהתחקות אחר שאלות כמו: מהי פעולה יוצרת? וכיצד יצירה בוראת פעולה? אילו כללים הושתו עלינו לציית להם (גלויים וסמויים)? אילו כללים בראנו לעצמנו לציית להם? היכן והאם בכלל ישנה האפשרות לאי ציות? לפעולה אחרת?
המפגש הראשון בסדרה הוקדש לחקירה של מושג ה"קול" כדרך לביטוי אישי וקולקטיבי. קול הוא אחת מצורות הביטוי הבסיסיות והראשוניות ביותר שלנו כבני אדם. כמונו – הוא משתנה, מתפתח, עולה, יורד, נאלם. לעיתים מצטמצם מנעד הקול, לעיתים מתרחב. נבקש לעסוק בקול במובנים קונקרטיים לצד מובנים זהותיים עמוקים יותר. את החקירה נבצע הן דרך המשגה ועיון, והן דרך חוויה סדנאית באמצעות האזנה, שירה, כתיבה, ניגון, סיפור ותנועה.
את היום הראשון בסדרה פתחנו בהרצאה של ד"ר אדוה פרנק שוובל, "קול הסובייקט, קול הסמכות: בין מטפורה לממשות". לאחריה התקיימו מגוון סדנאות מרתקות:
-סדנת storytelling בהנחיית ענבר אמיר, תסריטאית, מחזאית ובימאית, מנחה סדנאות כתיבה ומלמדת סטוריטלינג ב"סדנאות הבית" של אשכול נבו ואורית גידלי.
-סדנת פיוט בהנחיית יוסי אוחנה, מייסד ומנהל "קהילות שרות פיוט וניגון" לקידום מסורות השירה והפיוט בחברה הישראלית וארז עבדן, פייטן מסורת ספרד-ירושלים ונגן קאנון.
-סדנת שירה בהשראת משוררי המחאה המרכזיים במאה ה-20 בהנחיית ענת לוין, משוררת, סופרת ומורה לכתיבה.
-סדנה בתנועה בהנחיית רינת לוי, מנחה קבוצות וסדנאות במוסיקה, תנועה, מגע ושיחה – ריו אביירטו.
את היום המרתק סיימנו עם הרכב האקפלה קווינטה וחצי במופע ושיחה מקסימים.