בתיכון בויאר התקיימה גם השנה הפעילות המשותפת עם תיכון הימלפרב המלווה בסדנאות ובמפגשים ושיאה בטקס המשותף שהוקרן. בתיכון דרור צוין היום בלמידה ובסדנאות, ביניהן סדנת אמנות רחוב פוליטית, סדנת "מעבדים זיכרון" ודיון בנושא מעורבות חברתית - 'אני ואתה'. הסדנאות התקיימו מרחוק ומקרוב תחת הנושא הכללי "70 פנים- חיים משותפים".
בתיכון שחרית התקיים יום הזיכרון לרצח רבין בסימן "מנמיכים את החומות- מוותרים על השנאה". התלמידים והתלמידים שמעו הרצאה של רחלי חזון-טסלר, עסקו בתהליך חקר על אוכלוסיות שונות והצגתם בשיטת טד, ובסיכום על השבטים בין רחל אימנו, רובי ריבלין וחנן בן ארי.
בבית הספר רעות ציינו את יום הסבלנות שכלל טקס מרכזי ולאחריו מגוון סדנאות. בין הנושאים: אהבת חינם ומנהיגות, זיכרון מוזיקה ורצח רבין, מה קרה בהיסטוריה היהודית כשלא היתה אהבת חינם, מה הקשר בין בית ספר רעות לרצח רבין ועוד. עוד קיימו התלמידים סיור וירטואלי במרכז רבין, במסגרת יוזמה ארצית של משרד החינוך.
התיכון המשותף כ.א.ן קיים במהלך כל השבוע מפגשים עם מגוון אנשים ממגוון זהויות, בהן נשמעו קולות חילוניים, אורתודוקסיים, חרדיים ורפורמיים. במסגרת בית המדרש החברתי הנודד שמעו התלמידים שיחה של אבי ילאו, פעיל חברתי על הגזענות בחברה הישראלית, שיחה ממנה עלה שוב ושוב הערך שיש למפגש אנושי להפחתת ניכור, סטיגמות ואף גזענות.
גם תלמידי התיכון השתתפו בסיור הוירטואלי של מרכז רבין וקיימו שיעורי חינוך בנושא סובלנות.
"אין לי נכסים, יש לי רק חלומות להוריש לדורות הבאים. עולם טוב יותר, מפויס יותר - עולם שנעים לחיות בו. אין זה הרבה מדי". (יצחק רבין, מתוך נאום בכינוס חתימת השלום עם ירדן ה-26 ביולי, 1994)
"הייתי בכתה י' כשרבין נרצח. (כמה מוזר לשוחח על כך עם התלמידים ולהבין שאירוע כ"כ משמעותי בחיי נדמה להם כעוד שיעור בהיסטוריה..) אני זוכרת את הימים שקדמו לרצח. גדלתי לא רחוק מהכפר, במעלה מכמש, למדתי באולפנת עפרה.
הימים היו ימי החתימה על הסכמי אוסלו, ימי הפגנות קשות וסוערות נגדם, ימי פיגועים נוראיים, ימי שיח מתלהם, משסה, מכל הצדדים, לכל הכיוונים. אני זוכרת את הרגע ההוא במוצאי שבת כשהחדשות החלו להגיע, את ההלם, את התקווה הרגעית שאם זה כבר קרה, שלא יהא זה רצח על ידי יהודי כי זה באמת הנורא מכל. ואני זוכרת שהיה גם רגע שקט, תדהמה כלל ישראלית על שאירע.
ואולי לרגע תקווה כי לכולם יהיה ברור שיש להנמיך את גובה הלהבות. ומיד לאחר כך את האש שאחזה.. את השנאה, את ההתלהמות. שיתפתי את התלמידים היום ברגע קשה בו הלכתי ברחוב ואדם זר שזיהה אותי כדתיה, ירק עלי, שיתפתי בהרגשה איך זה להסתובב בהרגשה של ניכור, שנאה, של התבצרות כל מחנה בעמדתו, של האשמות הדדיות בלתי פוסקות, האמת עד ימינו אנו. בשיחה עם תלמידי ט' וי', שאלתי אם לדעתם היום הזה רלבנטי להם, רוב התלמידים ענו שלא.
אז דיברנו על למה כן. דיברנו על מה האווירה שהם חשים היום, איזה סגנון דיבור רווח, מה הקשר בין המתווכחים, האם יש גבולות לשיח היום או שהם נפרצו לחלוטין וכי האלימות נוכחת חיה ובועטת בינינו? רצח רבין קשור קשר גדול להכרעה שלי להקים תיכון משותף, אני מניחה שגם להכרעת רבים מכם לגור ביישובים משותפים.
בסרטון שראינו היום נשאל שר החינוך מה לדעתו צריך לעשות עם אמירות של בני נוער על כך שטוב שרבין נרצח, הוא התייחס לרשתות החברתיות ולחשיבות החינוך על עידון השיח בהן. אני רציתי להציע את מה שאנו עושים כאן בחיים שלנו, בחינוך שלנו- הייתי אומרת לבני הנוער שחייבים לאמן את שריר המפגש.
להתאמן בלהקשיב, להתווכח, לכעוס (והרי לא אחדש כאשר אזכיר את הקשר בין הסובלנות לסבל), למצוא הסכמות ולחזור ולמצוא הבחנות, כי אכפת לי, כי ברור לי כמופיע בפרשת השבוע "כִּי-אֲנָשִׁים אַחִים, אֲנָחְנוּ". ולא שזו דרך קלה. אברהם אבינו בעקבות המריבה בין הרועים על בארות המים, מציע ללוט: "היפרד נא מעלי".
זו הדרך? בעת ויכוח נוקב שיש בו השלכות על החיים ממש, יש להיפרד? לאן היינו מגיעים כעם? הרי ההיסטוריה שלנו רצופת ויכוחים נוקבים ומרים? רש"י מפרש: "אם השמאל ואימינה - בכל אשר תשב, לא אתרחק ממך ואעמוד לך למגן ולעזר." יש צורך לעיתים בריחוק, ביצירת נפרדות והבנה היכן אנו שונים, אך גם בתוך כך נשמר קשר, נשמרת ההבנה כי אחים אנחנו- שותפים, אחראיים זה לזה. על הקשר הזה, גם בימינו אנו, גם בויכוחים מרים, צריך להתעקש, את ערוץ הקרבה יש לשמר.
איך? נכון.. בהתעקשות על מפגש. מפגש מנמיך להבות, מחייב אותי להתייחסות מורכבת ומעמיקה יותר.
מסעו של אברהם אבינו להיות אבי האמונה, אבי האומה שלנו, נפתח בציווי "לֶךְ-לְךָ" אברהם יוצא החוצה והולך, אך הכפילות מלמדת אותנו כי יש כאן גם מסע פנימה- לֶךְ-לְךָ- לעצמך. מסע בירור זהות, הוא מסע של תנועה בין פנים לחוץ. דוקא האומץ לצאת, להיות במפגש, הוא שמחזק את החזרה פנימה-את היכולת שלי לברר מי אני.
המסע הזה בין הפנים לחוץ, מייצר גם את אברהם המוכר לנו- אברהם לוחם הצדק. ההתבוננות הזאת החוצה שאינה עוסקת רק בעצמו, מביאה אותו להיות "אב המון גויים", רודף צדק (כך בסיפורי לוט, מלחמת ארבעת המלכים בחמשת המלכים, סיפור סדום).
אני מוכנה להפריז ולומר כי בעיני בחינוך המשותף שלנו שלא מפחד להיפגש, להקשיב, להתווכח, לייצר שותפויות גם כשיש קושי, חינוך הקורא מתוך מפגש לאכפתיות ואחריות, יש בשורת תיקון של ממש לחברה הישראלית"
אתר מונגש
אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.
סייגי נגישות
למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר
רכיב נגישות
באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.