"ענבר" הינו מסלול בית ספרי חדשני שמטרתו לקדם תלמידות לממש את מלוא הפוטנציאל שלהן, להצליח ולהצטיין בהיבט הלימודי, הערכי והחברתי.
כמסלול חילוני ממלכתי, "ענבר" מבקש לייצר מרחב המאפשר לתלמידות הזדמנות שווה להתפתח ולצמוח לנשים משמעותיות ומשפיעות, המנסחות את דעתן באופן ברור ומנהיגות את עצמן מתוך בטחון ביכולותיהן.
"ענבר" שואף ליצור קהילה של תלמידות, צוות חינוכי ומשפחות הרואות בחינוך אמצעי לשינוי חברתי , ואשר מפתחת בקרב חבריה רגישות חברתית וסולידריות.
בתפיסתנו, חברות תמיכה ושותפות הן מפתח לביטחון עצמי, אומץ לב, הישגים לימודיים והצבת יעדים לחיים מלאים ומשמעותיים.
החזון החינוכי:
החזון החינוכי של ענבר מתורגם לתפיסה פדגוגית בה החשיבה המגדרית מתפקדת ככלי חינוכי המתבטא בכל ההיבטים של העשייה הבית ספרית, הגלויה והסמויה, הפורמלית והבלתי פורמלית.
הגישה הפדגוגית המגדרית
הגישה הפדגוגית המגדרית מתבססת על פרקטיקות הוראה ולמידה חדשניות,שהצלחתן הוכחה בקרב מודלים ומחקרים ברחב העולם, ואשר מטרתן להוביל את התלמידות להתמודד בהצלחה עם חסמים מגדריים ולממש את עצמן באופן מיטבי בעולם. המודל של ענבר בנוי על עקרונות פדגוגיים המתורגמים לפרקטיקות ייחודיות:
– אינטליגנציה גופנית
– קהילה SISTERHOOD
– מנהיגות
– פרספקטיבה מגדרית
– ידע וקהילת ידע
– חדשנות
תכנית הלימודים
תכנית הלימודים מבוססת על חשיפה למגוון תחומי היצירה האנושית: טכנולוגיה, אומנות, מדע ורוח, תוך שימת דגש על פיתוח חשיבה יצירתית וביקורתית ולמידה מתוך עולם האקטואליה והמעשה.
תכנית הלימודים מעודדת תלמידות לחקור את השורשים התרבותיים שלהן ולהכיר את תרבותן כמקור לחיזוק זהותן האישית והחברתית.
בענבר מתקיימות תכניות ייחודיות במגוון נושאים דוגמת: תכנית "בתים" למנטורינג וליווי אישי, תכנית MAKERS חדשנית, תכנית שנתית לאמנויות לחימה, תכנית תלמידת מלמדות תלמידות ועוד
סביבת הלמידה
סביבת הלמידה מעודדת את התלמידות להתנסות באתגרים חדשים, להעז לפרוץ את גבולות היכולת האישית ולהשמיע את הקול האותנטי שלהן במרחבים השונים של חייהן.
במרחב הלמידה הייחודי ממלאות התלמידות תפקידים מובילים בכל התחומים ולא רק בתחומים התואמים את הנורמות המגדריות.
באמצעות מרחב אוטונומי ותכנית לימודית המקדמת מצוינות רב תחומית, פועל ענבר להצמחת דור של בוגרות הפועלות ומשפיעות במגוון המרחבים בחברה הישראלית.
למי המסלול מתאים?
לנערות בוגרות כיתות ו'-ח', שמגלות עניין בפיתוח אישי, מעורבות חברתית ובעלות ניצוץ של מנהיגות ואשר נכונות להתחייב לתכנית לימודים מאתגרת.