ישיבת דעת תבונות

לדרכה של ישיבה

דעת תבונות הינה ישיבה תיכונית חרדית הבנויה על יסודות איתנים של עמל התורה ובניין חיים תורני יציב בחיבור עמוק יחד עם הקניית לימודי מקצועות הבגרות ברמה הגבוהה ביותר.

"חנוך לנער על פי דרכו גם כי יזקין לא יסור ממנה" (משלי כב,ו)
"לפי דרך מזלו וטבעו תחנכהו...ואז גם כאשר יזקין לא יסור ממנה (הגר"א)

הישיבה חרטה על דגלה לראות בכל תלמיד עולם מלא ולכוון כל תלמיד לתחומי ההצטיינות הקרובים לאישיותו, לכישוריו ולשאיפותיו, מרגע כניסתו לישיבה ובמהלך כל שנות לימודיו ומעל הכל: בנייה אמיתית של קומה תורנית ובגרות אישית.

השילוב הייחודי בין רוח ישיבתית לאווירה מעצימה ותוססת, הופך את הישיבה לחממה חינוכית מלאת חדוות יצירה, הווי חברתי, למידה ועשייה.
ישיבה שהיא גם בית במובן הפשוט והחמים ביותר.

 

למי פונה הישיבה?

ישיבת דעת תבונות פונה לתלמידים המעוניינים בחינוך תורני ישיבתי לצד לימודי בגרות ברמה גבוהה. משפחות המשלבות תורה ומעשה ימצאו כאן בית יוצר חינוכי מהמעלה הראשונה.

ישיבה בה הלימוד העיוני הוא מרכז הכובד וההוויה, יחד עם לימודים מקצועיים ברמה הגבוהה ביותר.

הישיבה מכוונת לשילוב בוגריה בישיבות הקדושות, מתוך הבנה והשקפה כי התורה הינה ערך עליון ובסיס בניין חיים, עליו וממנו אפשר להוסיף, להעפיל ולצאת לכל תחומי החיים, מחושלים, בנויים ויציבים בעולם פנימי מלא.

 
 

"חנוך לנער על פי דרכו גם כי יזקין לא יסור ממנה" (משלי כב,ו)

 
 

הצוות החינוכי

בראשות הישיבה עומד הרב יונה הוכמן, חניך ישיבת חברון ובעל ניסיון רב בתחום החינוך.

צוות רמי"ם מקצועי מסור ומנוסה, המהווה מקור השראה לתלמידים תוך מתן דוגמא אישית, מלווה את התלמידים בישיבה. הצוות מעניק יחס אישי לכל תלמיד ורואה בו עולם ומלואו.

כל תלמיד נהנה מקשר יומיומי פורה ומעצים עם הצוות, הן בשיעורי הלימוד, הן בבית המדרש והווייתו הייחודית והן בכל תחומי הלימוד. החיבור בין 'רב' ו'תלמיד' מהווה עוגן ברור של צמיחה ופריחה אישית.

צוות מורי התיכון מנוסה ומקצועי, ושם לו למטרה להביא את כלל התלמידים למצות את יכולותיהם, לשאוף גבוה ולהגיע להישגים, עם תוצאות מוכחות של כ-90% שיעור זכאות לבגרות.

 
 

תכנית הלימודים

תכנית הלימודים כוללת לימוד גמרא עיוני ברמה גבוהה, תכנית הלכה סדורה המקיפה את כל נושאי ההלכה המלווים אדם יהודי בחייו.

בנוסף, מתקיימים שיעורים ושיחות בנושאי מוסר, הגות ומחשבה. מתוך רצון לפיתוח יכולת תורנית גבוהה, אנו מאפשרים לכל תלמיד לממש את כישרונותיו באופן הטוב ביותר הן בלימוד תורה ועיון ובקיאות והן בתחומי דעת נוספים.

לימודי הבגרות כוללים לימוד איכותני של כל מקצועות הבגרות, הכנה אישית לבחינות, העצמה וסיוע בכל דרך להצלחה!

 
 

בית המדרש

המסע החינוכי של הישיבה מתחיל מתוככי בית המדרש, המהווה את מרכז הכובד החינוכי של הישיבה.

עמל התורה והשקעה בלימוד ישיבתי מעמיק, סדרי לימוד רבי אתגר ומחשבה מסוגיות הגמרא אל הקנית ידיעת התורה כדרך חיים.

בית המדרש מאפשר לתלמידים לימוד תורה מעמיק ומשמעותי, מקנה כליים להתפתחות אישית ורוחנית, ומעודד מעורבות של התלמידים.

בבית המדרש קיים כולל אברכים המלווים באופן אישי את לימוד העיון ושותפים בהקניית ידיעת התורה תוך שימת דגש על יכולת ביטוי בכתב ובעל פה, המרצה למסירת 'חבורות' וכתיבת סיכוי סוגיות וחידושי תורה, העמקת יכולות אישיות והשפעה אישיותית וחינוכית גם יחד.

 
 

פעילות חברתית

בצד הלימודים מתקיימת בישיבה תכנית חברתית עשירה במיוחד, הכוללת פעילויות הווי וגיבוש חברתי, כאשר ערכי החברות, האחווה והערבות ההדדית הינם מרכיב מרכזי בעיצוב אישיותו של התלמיד, ואנו מקפידים להטמיע אותם בחיי היומיום.

בין הפעילויות:

שבתות ישיבה, ליל שישי, ימי עיון, הרצאות וטיולים, לצד פעילות חסד בקהילה, תורנויות קבועות והתנדבויות בראייה של טיפוח ערכי אחווה הדדיות וערבות יהודית.

 
 

"לפי דרך מזלו וטבעו תחנכהו...ואז גם כאשר יזקין לא יסור ממנה (הגר"א) 

 
 

הפנימייה

הישיבה מעמידה לרשות התלמידים המעוניינים בכך פנימייה הפועלת בתיאום מלא עם הצוות החינוכי בישיבה. חדרי הפנימייה חדשים נקיים ומטופחים עם מכלול השירותים בנינוחות מושלמת.

לשוהים בפנימייה מוצעים חוגי העשרה בתחומים שונים ופעילות חברתית, נופך מלא חן של עשייה חברתית וגיבוש, המתווספים למקצב הפעילויות והיוזמות החברתיות המיוחדות בתוככי הישיבה, תוכן חוויתי המעניק כוח לקימה לשחר חדש ולמידה מרחיבת דעת.

תלמידי הישיבה נהנים משלוש ארוחות מזינות, מגוונות ועשירות בשימות דגש ערכי הבריאות תחת בקרה של תזונאית, העוקבת ומנחה את צוות המטבח על בסיס קבוע.

 
 

ליצירת קשר ופרטים נוספים

 

כתובת

הפסגה 5 ירושלים

פקס

02-5407242
x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.